Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/autofigyel/1669-citroen-ds5-2012

Citroën DS5 (2012)

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

RT @SportimeMagazin: #swiftkaland - teszteltünk az új Suzukit! #teszt #autó #Suzuki #Swift #SuzukiSwift https://t.co/2vyp2dApLD https://t.c…

RT @Origo_hu: Turbós és hibrid, de nem csak ettől jó az új Swift #origo #suzukiswift Cikk: https://t.co/HMmLaE91C7 https://t.co/p6Udidhn3f

Fellélegezhetnek az autósok, a rendőrség segített értelmezni az új szabályt! https://t.co/NaYqzlaKj5

1957 óta a föld alatt van ez az új autó amit csak 50 év után áshattak ki https://t.co/7HdwKsjCaW #óta #a #föld… https://t.co/RfoQuuaV0o

Párizs új jogi kereteket készít elő az autonóm gépkocsik teszteléséhez és rendszeres közlekedésének biztosításához. https://t.co/VAsPXumYBQ

Nagyon megugrottak az új autó eladások idehaza. https://t.co/zn09zJDXtr

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/gWKv7bJn28 – Totalcar Mesterkurzus: Wittinger Csaba és Nagy Gergő az új autó

A szakemberek szerint a papír vizsgabizonyítvány kötelezővé tétele azoknak az autóneppereknek nehezíti a dolgát, ak… https://t.co/hiGwdfUuY3

Figyelem! Már nem lesz elég a forgalmit magunknál tartani vezetés közben! https://t.co/KQPpYfRL0a

Ismét megnyerte az új Leaf a „legjobb elektromos autó” elismerést https://t.co/jw5rKGxwBQ

A Pirellinek is kíváncsian várja az új tulaj reformterveit. https://t.co/2UQwnEAHok

A bajor prémiumgyártó 2018. június 15-én, a legendás 24-órás megmérettetés előestéjén leplezi le legújabb luxus spo… https://t.co/GrobMFRVnn

A Volkswagen építi majd be az új termékeket. https://t.co/GcyWVg80c8

Újítanak a japánok. https://t.co/daTQqlUJJw

Megkezdték Kecskeméten az új A-osztály sorozatgyártását - Autó-Motor https://t.co/crQgeUSXiW https://t.co/wOS9XXJpL0

Új fejezet nyílik a Golf GTI történetében. https://t.co/PlLsrs0y1u

@csucsu_official xtrabackup és a fejlesztő irt egy scriptet ami inditas elott megnezte az utolso sorokat es koltoze… https://t.co/oN8C9YHmsR

Autó: Csinált egy új videót a Tesla – ön is észrevette benne az elrejtett apróságot? - ... https://t.co/qrosAuMALP

Csak 27 ezer kilométer van benne, olyan, mint az új. https://t.co/1xBIdB48nh

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/jRRBLIpu4H – 1957 ÓTA A FÖLD ALATT VAN EZ AZ ÚJ AUTÓ, AMIT CSAK 50 ÉV UTÁN

Meglett a legendás autó új gazdája. https://t.co/Xy9Z1NtYVj

Ebbe a körbe tartozik 220 ezer új Polo, valamint 191 ezer darab spanyol Seat autó. https://t.co/gDy0TZcu6q

Mindössze pár héttel a világpremier után. https://t.co/Bjl8vMrOGJ

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/Ci7ZiH9qqo – 1957 ÓTA A FÖLD ALATT VAN EZ AZ ÚJ AUTÓ, AMIT CSAK 50 ÉV UTÁN

Az új autó kiválasztásakor természetes, hogy tudni szeretnénk, pontosan mit is kapunk a pénzünkért. Olvass bele a l… https://t.co/aN5XowCnNj

Annyi szintje van, mint ahány lyuk az új autó orrán. https://t.co/Zur01R8o1r

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/PWAacAjccB – 1957 ÓTA A FÖLD ALATT VAN EZ AZ ÚJ AUTÓ, AMIT CSAK 50 ÉV UTÁN

Hátba szúrni 1 rendőrt, 2 tár lőszerrel pisztolyt szerezni, ez az új álmom, új autó helyett használt pisztoly, akar… https://t.co/O2TvI4jGDi

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/rz3rjSvfcL – 1957 ÓTA A FÖLD ALATT VAN EZ AZ ÚJ AUTÓ, AMIT CSAK 50 ÉV UTÁN

Keresés

Citroën DS5 (2012)
Írta: Autostat adminisztrátor   
2011. április 18. hétfő, 14:06

A Citroën a közelmúltban átfogó stratégiát dolgozott ki arra, hogy a márkát hosszú évtizedek után újra méltó rangjára emelje. E stratégia egyik központi eleme a technikai fejlettségben, dizájnban és minőségben a prémium kategóriát megcélzó DS modellcsalád, amely hamarosan újabb taggal bővül.

citroen_ds5-2011_200

A sanghaji autókiállítás egyik legnagyobb érdeklődéstől kísért modellje minden bizonnyal a középkategóriás Citroën DS5 lesz, amely immár szériaváltozatban áll a közönség elé. Állítólag egyedül a különleges fényezést és a 20 collos, egyedi keréktárcsákat nem látjuk majd viszont a sorozatgyártású modelleken.

Minden más így marad a 4,52 m hosszú, 1,85 m széles autón, amely tehát méreteiben elmarad legtöbb kategóriatársától. De mennyivel merészebb és attraktívabb azoknál – ideértve az amúgy szintén nem unalmas Citroën C5-öst is! Már a kupészerűen lejtő tető és az emelt üléspozíció együttes alkalmazása sem annyira hétköznapi, nem is beszélve a rendkívül átgondolt dizájnról. Ez utóbbi a DS3-on és a modellcsalád egyelőre csak tanulmány-formában létező tagjain látott részleteken –például az ékszerszerűen szép lámpatesteken, az elegáns, egyben dinamizmust sugárzó lökhárítón, valamint a LED-es fénysorok által meghatározott, dúsan krómozott orr-részen – kívül új elemeket is tartalmaz, amelyek közül a legérdekesebb talán az A-oszlopon lévő szélvédőre felfutó borítás. Persze, az autó többi részét is érdemes alaposan szemügyre venni. Rendkívül elegáns például a sötétített, így a C- és D-oszlopot eltakaró üveggel ellátott hátsó rész, az izmos faron pedig az egyedi, igen szép hátsó lámpák és a lökhárítóba integrált, krómozott kipufogóvégek vonzzák a tekintetet (természetesen ez utóbbiakat is megkapja a szériamodell).

citroen_ds5-2011_201 citroen_ds5-2011_202

Szerencsére a DS5 – hangsúlyozottan ötszemélyes – utasterének formaterve tökéletesen illeszkedik az izgalmas külsőhöz, amely az elegancia mellett a sportosságra is nagy hangsúlyt helyez: a különleges, igen jól sikerült dizájnú, masszív műszerfal például szinte körülöleli a vezetőt, de a vezetés élményét hivatott kifejezni a csapott aljú sportkormány, a repülőgépekre emlékeztető, a belső visszapillantó tükör fölé helyezett kapcsolópanel és a „bordaszerű” középkonzol is. Az anyag- és az összeszerelési minőség a Citroën ígérete szerint abszolút megüti majd a prémium kategóriában elvárt szintet.

A DS5 műszaki tartalmával is a vetélytársak fölébe kíván kerekedni. Ennek megfelelően – elsőként Citroën modellek közül – megkapja a PSA konszern által kifejlesztett Hybrid4 nevű hajtásláncot, amely jelen esetben egy kétliteres, 163 lóerős, az első kerekeket hajtó dízelmotorból, illetve egy, a hátsó tengelyre szerelt, 37 lóerős elektromotorból, és persze az akkumulátorokból áll. Az autó ún. full hibrid lesz, vagyis tisztán elektromos meghajtással is képes haladni. A DS5 akkor sem terheli majd túlságosan a környezetét, ha dízelmotor is bekapcsolódik a hajtásba, hiszen a kombinált CO2-kibocsátás mindössze 99 g/km – igen jó érték ez egy 200 LE összteljesítményű járműtől.

citroen_ds5-2011_203

Mindez nagyon szép, nagyon jó – kérdés, hogy mibe kerül. Bár pontos összegek egyelőre természetesen nem állnak rendelkezésre, annyi tudható, hogy az induló ár a gazdagabban felszerelt C5-ösöké környékén lesz, azaz nálunk minimum kb. 8 millió forinttal kell számolni. Aki valóban erős benzin- és dízelmotorral, esetleg hibrid meghajtással szeretné megvásárolni az autót, és bőven csemegézik a hosszú – például head-up displayt, exkluzív bőrkárpitot, igényes hifit és 19 collos keréktárcsákat tartalmazó – extralistáról, ennél jóval többet költhet.

A Citroën DS5 piaci bevezetése 2012 tavaszán indul.

 

(Az Auto Car nyomán)


 
A TechArt előszeretettel veti rá magát a Porsche modelljeire és a Frankfrurti Autókiállításon be is mutatták legújabb Panamera-átiratukat, a Black...

Tovább »
Először tavaly novemberben röppent fel a hír, hogy a Bugatti levédette egy titokzatos négyajtós szedán formatervének bizonyos részleteit. A tűzhöz...

Tovább »
Az Európában 2008 óta hivatalosan is jelen lévő Infiniti némi lendületet kíván adni az egyelőre szerény eladásoknak. Éppen emiatt döntő ...

Tovább »
Noha eddig is tudható volt, hogy hamarosan megjelenik a Citroën C1 miniautó következő generációja, eddig semmilyen érdemi információ nem szivárgott ki...

Tovább »
Eseménynaptár
2011. ápr. 22 - ápr. 24.
Alpok-Adria Bajnokság
 
2011. ápr. 23.
II. Tavaszi Autóstalálkozó És Hangnyomásverseny