Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/autofigyel/1669-citroen-ds5-2012

Citroën DS5 (2012)

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés

Citroën DS5 (2012)
Írta: Autostat adminisztrátor   
2011. április 18. hétfő, 14:06

A Citroën a közelmúltban átfogó stratégiát dolgozott ki arra, hogy a márkát hosszú évtizedek után újra méltó rangjára emelje. E stratégia egyik központi eleme a technikai fejlettségben, dizájnban és minőségben a prémium kategóriát megcélzó DS modellcsalád, amely hamarosan újabb taggal bővül.

citroen_ds5-2011_200

A sanghaji autókiállítás egyik legnagyobb érdeklődéstől kísért modellje minden bizonnyal a középkategóriás Citroën DS5 lesz, amely immár szériaváltozatban áll a közönség elé. Állítólag egyedül a különleges fényezést és a 20 collos, egyedi keréktárcsákat nem látjuk majd viszont a sorozatgyártású modelleken.

Minden más így marad a 4,52 m hosszú, 1,85 m széles autón, amely tehát méreteiben elmarad legtöbb kategóriatársától. De mennyivel merészebb és attraktívabb azoknál – ideértve az amúgy szintén nem unalmas Citroën C5-öst is! Már a kupészerűen lejtő tető és az emelt üléspozíció együttes alkalmazása sem annyira hétköznapi, nem is beszélve a rendkívül átgondolt dizájnról. Ez utóbbi a DS3-on és a modellcsalád egyelőre csak tanulmány-formában létező tagjain látott részleteken –például az ékszerszerűen szép lámpatesteken, az elegáns, egyben dinamizmust sugárzó lökhárítón, valamint a LED-es fénysorok által meghatározott, dúsan krómozott orr-részen – kívül új elemeket is tartalmaz, amelyek közül a legérdekesebb talán az A-oszlopon lévő szélvédőre felfutó borítás. Persze, az autó többi részét is érdemes alaposan szemügyre venni. Rendkívül elegáns például a sötétített, így a C- és D-oszlopot eltakaró üveggel ellátott hátsó rész, az izmos faron pedig az egyedi, igen szép hátsó lámpák és a lökhárítóba integrált, krómozott kipufogóvégek vonzzák a tekintetet (természetesen ez utóbbiakat is megkapja a szériamodell).

citroen_ds5-2011_201 citroen_ds5-2011_202

Szerencsére a DS5 – hangsúlyozottan ötszemélyes – utasterének formaterve tökéletesen illeszkedik az izgalmas külsőhöz, amely az elegancia mellett a sportosságra is nagy hangsúlyt helyez: a különleges, igen jól sikerült dizájnú, masszív műszerfal például szinte körülöleli a vezetőt, de a vezetés élményét hivatott kifejezni a csapott aljú sportkormány, a repülőgépekre emlékeztető, a belső visszapillantó tükör fölé helyezett kapcsolópanel és a „bordaszerű” középkonzol is. Az anyag- és az összeszerelési minőség a Citroën ígérete szerint abszolút megüti majd a prémium kategóriában elvárt szintet.

A DS5 műszaki tartalmával is a vetélytársak fölébe kíván kerekedni. Ennek megfelelően – elsőként Citroën modellek közül – megkapja a PSA konszern által kifejlesztett Hybrid4 nevű hajtásláncot, amely jelen esetben egy kétliteres, 163 lóerős, az első kerekeket hajtó dízelmotorból, illetve egy, a hátsó tengelyre szerelt, 37 lóerős elektromotorból, és persze az akkumulátorokból áll. Az autó ún. full hibrid lesz, vagyis tisztán elektromos meghajtással is képes haladni. A DS5 akkor sem terheli majd túlságosan a környezetét, ha dízelmotor is bekapcsolódik a hajtásba, hiszen a kombinált CO2-kibocsátás mindössze 99 g/km – igen jó érték ez egy 200 LE összteljesítményű járműtől.

citroen_ds5-2011_203

Mindez nagyon szép, nagyon jó – kérdés, hogy mibe kerül. Bár pontos összegek egyelőre természetesen nem állnak rendelkezésre, annyi tudható, hogy az induló ár a gazdagabban felszerelt C5-ösöké környékén lesz, azaz nálunk minimum kb. 8 millió forinttal kell számolni. Aki valóban erős benzin- és dízelmotorral, esetleg hibrid meghajtással szeretné megvásárolni az autót, és bőven csemegézik a hosszú – például head-up displayt, exkluzív bőrkárpitot, igényes hifit és 19 collos keréktárcsákat tartalmazó – extralistáról, ennél jóval többet költhet.

A Citroën DS5 piaci bevezetése 2012 tavaszán indul.

 

(Az Auto Car nyomán)


 
A TechArt előszeretettel veti rá magát a Porsche modelljeire és a Frankfrurti Autókiállításon be is mutatták legújabb Panamera-átiratukat, a Black...

Tovább »
Először tavaly novemberben röppent fel a hír, hogy a Bugatti levédette egy titokzatos négyajtós szedán formatervének bizonyos részleteit. A tűzhöz...

Tovább »
Az Európában 2008 óta hivatalosan is jelen lévő Infiniti némi lendületet kíván adni az egyelőre szerény eladásoknak. Éppen emiatt döntő ...

Tovább »
Noha eddig is tudható volt, hogy hamarosan megjelenik a Citroën C1 miniautó következő generációja, eddig semmilyen érdemi információ nem szivárgott ki...

Tovább »
Eseménynaptár
2011. ápr. 22 - ápr. 24.
Alpok-Adria Bajnokság
 
2011. ápr. 23.
II. Tavaszi Autóstalálkozó És Hangnyomásverseny
 


Warning: Unknown: open(/var/lib/php5/sess_3qrkbo612r5udcfo27bdqf5t26, O_RDWR) failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/lib/php5) in Unknown on line 0