Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/133-ferrari-f430

Ferrari F430

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

@bgeri @Zephyr_HU Jah! Beteszel egy Wunderbaum-t és kész. Lehetőleg új autó illat legyen ;)

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/fjPQOAG1ed

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról | Autó https://t.co/Fp4Cr8h1Lo

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/r68PttxT4e – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/RHpGoAC8SB – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról https://t.co/yNdKKLadRA

257-269 között lesz sorsdöntő 12 kör! Akkor Buemi új gumikkal üldözheti majd a 3 stintes kopott gumis Kobayashit az… https://t.co/N0Ns8bQQN5

Ez már maga az aranykor! Egy olcsóbb új autó árát alig száz év alatt össze lehet spórolni, és egy lakáshoz is csak… https://t.co/RTONXQ8pTO

Szerényen nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban https://t.co/rzAKEcu62p

Ironikus: a Teslában leplezték le az új Toyotát. https://t.co/5wvrYYzuIk

Megújul a Suzuki Vitara. Jövő héten kezdődik az új "köteg" gyártása nálunk. Kb másfél, két hónap múlva kapható les… https://t.co/cJYzLqQyh2

#EXTRAVIDEÓ A szabályosan közlekedő autó sofőrje alig tudta elkerülni a frontális ütközést. Híradónak azt mondta, a… https://t.co/I4p2U4rHlX

Egy héten belül jön az új S60, akár Polestar kivitelben is. https://t.co/OdK4Mx1EeY

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/dAFXCYc8HU

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában #kína #rfid #rendőrállam https://t.co/gHxxtvCjwB https://t.co/jXy1QuDfrv

Azt is megtudhatod belőle, hogyan ejtik az új Taycan nevét. https://t.co/i2XM27SNva

603 lóerős az új Rapide AMR. https://t.co/TbsE70LIKq

Nem egészen olyan lesz, mint amilyenre számítottál. https://t.co/O8MikCOtMo

@boldizar96 @zsazsis Ennél parább az amikor a másik oldalban új és sima a burkolat, és minor mind a négy kerék átér… https://t.co/1G2iozskIW

Aggasztó előjel egy új autó esetében. https://t.co/UMxMRWnWlU

Feltűnő a hasonlóság. https://t.co/2UrVziMcvB

Már vezetni is lehetett a 600 lóerős Mission E Cross Turismót. https://t.co/i5g5SZH3Hd

Hétköznap 5000-7000 autó közlekedik az Új Bácsai úton. A forgalom növekedésével egyre több sofőr feszegeti a sebess… https://t.co/51F6QMmXqa

@kunos3242 Amugy amikor új horizon jön mindig olyan durva, hogy egy két perces trailerrel lealáznak mindent, amit a… https://t.co/aAyGAU5sAn

Ha éppen unod a háttérképed, van egy új tippünk. https://t.co/NzfRyq1lTy

Keresés
2014. február 13.
keresés



Ferrari F430
2008. november 10. 13:35

Az F430-as modell a 360-as utódjaként mutatkozott be 2004-ben. A remek sportkocsi 4,3 literes motorja 483 lóerős, és természetesen elképesztő sebességre tudja gyorsítani a 430-ast. Fejlesztése során sok újítást vettek át a Forma-1 világából, és ez a technika teszi az autót a kategória egyik legnagyszerűbb modelljévé.

 

A Ferrari modellkínálatában az F430-as a legkisebb, de ebben a kategóriában már nem nagyon lehet az alacsonyabb igényszint kielégítésre szánt autóról beszélni. Az általában tűzpiros fényezéssel elképzelt Ferrari formájáról keveset lehet mondani: lapos, széles, minden ízében sportos. Nincsenek igazán különleges formai elemei, az F430 a sportautók között nem a szélsőségeseket képviseli. Néhány formai elem korábbi Ferrari-modelleket idéz, például a hátsó lámpák. A speciális formatervnek köszönhető a nagy leszorító erő, ezért nincsenek az autón spoilerek.

4,3 literes V8 motor közös Ferrari és Maserati fejlesztés. Igazi újdonságnak számít, mert a széria korábbi motorjai mind az ötvenes évek Dino-programjából nőttek ki. A motor 483 lóerejét 8500-as fordulaton adja le, míg a 465 Nm-es nyomatékot 5250-en. Az autó végsebessége 317 km/óra. Természetesen speciális ötvözetből készült fékekkel szerelték fel az F430-ast, amit a Brembóval együttműködve fejlesztettek, felárért kerámia féktárcsás rendszer is rendelhető. Az F430 különlegessége az E-Diff, a számítógép vezérelte differenciálmű, ami olyan adatokat vesz figyelembe, mint a kormányállás és a gyorsulás, és ezeknek megfelelően osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék közt. A kormányon elhelyezett ún. manettino egy olyan vezérlő, ami öt beállítást kínál fel a sofőr számára, aki így az aktuális viszonyokhoz illeszkedve tudja az autót hangolni. Egyszerre szabályozza a futóművet, a differenciálművet, a menetstabilizálót, a váltóművet és a motort. Van téli időjáráshoz illeszkedő beállítása, az alaphelyzet a sport fokozat, míg Race állásban a váltó a leggyorsabb működésű, alig 150 milliszekundum kell egy váltáshoz. Létezik olyan beállítás is, ami gyakorlatilag minden elektronikát kikapcsol.

A tesztek szerint a roppant erejű sportkocsi viselkedése kifejezetten kezelhető, nem csak átlag feletti sofőrök képesek kézben tartani. Természetesen igazi képességeit, félelmetes gyorsulását versenypályán, profi sofőrök tudják kihasználni, az F430-assal a dugóban araszolni kifejezetten bosszantó élmény lehet. Egy Ferrarit egyszerűen nem erre szánnak.

Az F430-asnak léteznek különféle változatai is. Az F430 Spider a kupéból kialakított kabrió változat, aminek vászontetejét 20 másodperc alatt nyitja az elektronika, képességei pedig gyakorlatilag megegyeznek a kupéval, igaz, némi plusz megerősítést kapott a karosszéria. Az F430 Challenge a Ferrari Challenge-re készített versenyváltozat, azonos motorral, de könnyített szerkezettel, a GT2 és a GT3 szintén versenyváltozat. A 430 Scuderia esetében az utcai változat még további sebességnövelése volt a cél, ezt a motor 503 lóerőssé tételével és az autó könnyítésével érték el. A változtatások után a súly/teljesítmény arány 2,96-ról 2,5-re nőtt, és a Scuderia 60 mérföldes (97 km/órás) sebességre 3,1 másodperc alatt képes felgyorsulni. A Scuderiának a külsejét is megváltoztatták árnyalatnyilag az alapváltozathoz képest.

A Ferrari F430-ast a leendő tulajdonos ízléséhez szabják, színeit, a beltér kialakítását, kényelmi berendezéseket illetően. Aki képes megfizetni egy ilyen szintű sportkocsit, valószínűleg nem riad el a több tízmillió forintos ártól- a hétköznapi autórajongóknak pedig marad a vágyakozás.

Piaci bevezetés: 2004
Motorválaszték: 4,3 literes V8

 


Ferrari F430
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon