Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/140-alfa-brera

Alfa Brera

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Új induló a Kia Platinum Rally Cup mezőnyében Ózdon - https://t.co/A9v8PRtMNu a Kia Platinum Rally Cup mezőnyében Ó… https://t.co/5SL90Rk4pf

Szokatlan tuninglehetőséggel fog jönni az új Need for Speed Heat [videó] #NFS #játék #autó - https://t.co/6RiqPF1DiT

Nem lesz annyira megosztó az új Juke - Autó-Motor https://t.co/vCxpDqwQw7 https://t.co/JFqy7BrN65

Egy új - szinte Armani - licence érkezett a feltalálási bizottsághoz, ez pedig a részleges-gyűrűs-lengéscsillapító,… https://t.co/M7ZtOWoRNv

AAA AUTO - közel 800 autó. Érdekli? - Autót szeretnék vásárolni - SUV/Off-road - Családi autók - Újszerű autók A… https://t.co/bwVHfwPdwS

Minden ötvenedik új autó tisztán elektromos Nyugat-Európában https://t.co/jPJOe460Qf @ecarshu által

@peterrovid @ZoltanBB Az a baj, h bar imadom az uj auto illatot, nem vennek ujat, mert egyreszt basz az azonnali er… https://t.co/1JivqhrcJ0

@ZoltanBB A legjobb az az új autó illat, amikor ilyenkor van, legszívesebben ezt fujnam magamra is :D

Nem lesz rossz autó az új elektromos Corsa. https://t.co/4XFYYcPyBT https://t.co/q3okxhZtLX

Hiába tombol a SUV-őrület, ma is a 3-as sorozat a bajorok aranytojást tojó tyúkja. Most két új változattal szeretné… https://t.co/FfEzqnlr61

Új hír: Varta autó akkumulátor árak https://t.co/RCNqmOoFnr

Új hír: Autó akkumulátor https://t.co/8Y7M8DiMcj

Jönnek az új Kresz-táblák, ezektõl le fognak döbbenni az autósok https://t.co/Xik0EhCXvP

Keresés

Alfa Brera
2008. november 21. péntek, 15:24

Ha van autó, amiről el lehet mondani, hogy sokkal inkább életérzés, mint jármű, ami elvisz A pontból B-be, akkor az az Alfa Brera. Ez még akkor is igaz, ha arra gondolunk, hogy szinte minden Alfa modell különlegességét a stílus és az imázs adja az azonos kategóriájú versenytársakkal szemben. A Brera viszont még ennél is több, hiszen még kategóriát sem könnyű meghatározni, ahova besorolható. Teljesítménye nem mérhető a valódi sportkocsikéhoz, hétköznapi közlekedéshez nem igazán praktikus vagy gazdaságos, megjelenése mégis megdobogtatja az autókedvelők szívét. Leginkább a nagy túraautók közé tartozik, ám ezekből kevesebb fogy, mint ahányan vágynak rájuk.

 

A 2005-től gyártott Brera 4,4 méteres karosszériájának formája az Italdesign Giugiaro stúdió munkáját dicséri, a gyártásért a Pininfarina felel. Az autó gyakorlatilag az Alfa Romeo 159-es alapjaira épül, ám egy picit rövidült a padlólemez ahhoz képest. Az orr is nagyon hasonló a 159-eshez: ha csak elölről, futólag látja valaki a Brerát, akár össze is tévesztheti a limuzinnal. A különlegesen kialakított fényszórók ezen is jól néznek ki, az összehúzott szemeket idéző keskeny hűtőrácsot a szokásos pajzs köti össze. Oldalról aztán már egyértelműen látszanak a különbségek, a Brera lendületes kupéformája egyből megragadja a tekintetet. A nyújtott orr, a nagyon szépen formázott középrész egészen egyedi farban végződik. Az erősen döntött hátsó ablak alatt két remek formájú lámpa kapott helyet, a harmóniát a négy kipufogóvég teszi teljessé. Egy szó mint száz, a Brera formájába nehéz belekötni.

Belülről is ugyanazt az exkluzivitást sugallja a dizájn, mint amit a külső. Egyedi formák, igényes kialakítás, minőségi anyagok jellemzik a belteret. A műszerfal kör alakú műszereinek formája a középkonzolon köszön vissza, a szellőzőnyílásokon és más elemeken. Szintén a középkonzolon található a nagy multifunkciós kijelző. A komfortos vezetőülésben élvezet a vezetés, ám a hátsó sorban ülve egy felnőtt roppant kényelmetlenül érzi már magát. Csomagtérből 300 literes jutott az autóba, ami az ülések döntésével duplájára bővíthető. Mérete viszont jelentősen csökkenhet a Bose hangrendszer beépítésével.

Az Alfa Brera minden komfortot megadhat a benn ülőknek. A két felszereltségi szintből már az egyszerűbb is fedélzeti számítógéppel, kétzónás automata klímával, aktívszenes szűrővel, VDC-vel, parkolássegítővel, 16 hüvelykes kerékkel, térdlégzsákkal és CD-rádióval van felszerelve. A drágább változat pedig még ennél is többet nyújt: a panoráma üvegtető, a kormányról vezérelhető rádió, a különleges kárpit, au alumínium dekoráció, az esőérzékelő és a 17 hüvelykes kerék is alap. Ezen túl pedig extraként rendelhető a Bose hangrendszer, a többfokozatú ülésfűtés, a színes képernyős navigátor, a telefon kihangosítás is.

A Brera esetében kiemelt szerepet kap a vezetési élmény. Az erős motoroktól elvárható dinamizmus mellett fontos az újszerű, kellemes futómű. A cél az volt a tervezésekor, hogy az autó egyszerre legyen sportos és kényelmes. A 260 lóerős, 3,2 V6 JTS motor közvetlen befecskendezésű, és az ilyen motorok mellé állandó összkerékhajtás jár, különleges differenciállal, ami intelligensen osztja el az erőt a kerekek közt. A négyhengeres 2,2 JTS motor 185 lóerős, természetesen ez is képes dinamikusan mozgatni a több, mint másfél tonnás autót, de azért igazi sportautós élményről ez esetben nem lehet szó. A 200 lóerős 2,4 JTDM motor a dízeleket képviseli a választékban. Az Alfa Brera mindegyik motorváltozatát hatfokozatú kézi váltóval lehet megvásárolni. Bár az autó külseje és erősebb motorja sokat ígér, az autó nem igazán viselkedik sportautósan- aki agresszivitást, valódi dinamizmust vár tőle, kicsit csalódni fog.

A minden szempontból különleges és egyedi Brera exkluzivitásának megvan az ára. Az induló modell, az egyszerűbb felszereltségű 2,2 literes változat is nagyjából kilencmillió forint, és ez az összeg akár tizenhárom millióig is emelkedhet. Vannak egyébként további alternatívák is, hiszen a Brerával alapvetően megegyező kabrió, a Spider is igazán mutatós modell. A Brera S változata azért készült, mert a vásárlók egy része elégedetlen volt azzal, hogy a Brera teljesítménye nem mérhető a sportautókéhoz, így egy kifinomultabb, sportosabb limitált verziót hívtak életre.

Piaci bevezetés: 2005
Motorválaszték: 2,2 JTS, 3,2 V6 JTS benzines illetve 2,4 JTDM dízel