Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/component/content/article/214-toyota-avensis

Toyota Avensis

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Itt a világszínvonalú új magyar busz, a belsejétől hanyatt fog esni https://t.co/PNmAxTzD4J

Vajon ha a 98-asnak E5 lesz a neve, a dízelnek meg B7, akkor könnyebb lesz felismerni? https://t.co/NhFjbkQxzn

Itt a világszínvonalú új magyar busz, a belsejétől hanyatt fog esni https://t.co/vzAw0S8ZJa

Itt a világszínvonalú új magyar busz, a belsejétõl hanyatt fog esni https://t.co/tTeL9Zf6kv

Duna Autó az Autóváros - Új Suzuki Vitara bemutató: https://t.co/aSUIL91xez @YouTube által

RT @hbnaplo: A Vinfast nevű gyártó rögtön két új, BMW-alapokra épített modellel mutatkozott be az októberi Párizsi Autószalonon – számolt b…

Tetszetős! Mit szóltok hozzá? https://t.co/VsejH8S354

Talán reménykedhetünk abban, hogy a hazai használtautó-piac tisztul a közeljövőben. https://t.co/WmP6U9xn5P

A Vinfast nevű gyártó rögtön két új, BMW-alapokra épített modellel mutatkozott be az októberi Párizsi Autószalonon… https://t.co/FuG76Tcumq

Első sorozatgyártású európai Skoda modellként visel a Skoda-logó helyett immár „Skoda” feliratot csomagtérajtaja kö… https://t.co/h4tgUPM7Q7

"Bezuhant az új autók eladása az EU-ban" https://t.co/pDWbrMt7hI #autó #feedly

Tessék, lássék. https://t.co/jWwkeepNm0

Egy halom futurisztikus autó árasztotta el Valenciát, pályán az újonc Massa, Wehrlein és Vandoorne is. De az is ugy… https://t.co/60K6XChJbF

@koishj BARCSAY JENŌ B LIKE MI VAN HA MA FELTALALOK WGY UJ CSONT NEVER FUCK DICTIONARY LIVES 😂

@auto_droms HALLOD ERRŐL A CSÁVÓRÓL BESZÉLT AZ ÚJ RAJZTANÁR, ELVILEG AZÉRT CSINÁLTA FŐKÉNT EZT A KÖNYVET HOGY NE KE… https://t.co/QdfF4pLblO

Ugyanaz a cég húzhatja ki a gödörből, amely a Force Indiának is új tulajdonost talált. https://t.co/3oeXRnRY4Q

Új autó árat kérnek a 16 éves gyönyörűségért https://t.co/gOSxr1VHUO

@klarky75 @adrianszpi @butcher__51 Amugy uj auto ugyben semmi?

A belépőmotorral próbáltuk ki az új 508-at. https://t.co/sKBx3GOXbV

Íme egy autó, amelynél a generációváltás a név megreformálását is tartalmazta… https://t.co/UhCb2u3VOl

@wargandhi Egy hagyaték tárgya, a XI ben most, de, megmutatom majd, kb. egy új középkategóriás autó áráért része le… https://t.co/8GQ9WrKPG9

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/iIbk4Kxm7p – Új Ház, Új Autó! ☀️🚗 My Summer Car #18

Lesz háromféle karosszéria- és két teljesítményverzió https://t.co/gHAgJf2OSh

Váratlan húzás, abszolút újonc szupertehetség a mezőnyben! https://t.co/GA10HCgshH

Pécsett folytatódik a bajnokság Új párossal és öt autóval készül az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye-ra a CREDOBUS-LPWM… https://t.co/aIqKJYksHp

Keresés
2013. október 26.
keresés



Toyota Avensis
2009. március 03. 14:44
A Toyota Avensis 1998-ban jelent meg a piacon, mint a japán autógyár középkategóriás modellje. A nem különösebben izgalmasnak számító, de megbízható autó a kategória egyik ismert, de nem igazán karakteres szereplője lett. Az imázson szeretett volna minden bizonnyal változtatni a Toyota akkor, amikor a 2009-es, harmadik generációs Avensist új, markánsabb vonalvezetéssel tervezték meg és dobták piacra.

 

A Toyota Avensis Sedan és Wagon (azaz kombi) karosszériaváltozatban érhető el. Az autó hossza, szemben a trendekkel, csak minimális mértékben nőtt, a tengelytáv pedig változatlan maradt. A sedan változat 4,7 méteres, míg a kombi egy árnyalattal hosszabb nála. Ötajtós ferdehátú változata viszont nem lesz ettől a generációtól kezdve az Avensisnek.

Mivel a hossza nem igazán változott az autónak, és persze meg akarták tartani az elegánsabb jelleget, illetve a Toyotás stílusjegyeket, nem forradalmi a külső átalakulása. Jól sikerültnek mondható a krómozott hűtőrács és a lámpatest, és mivel az A-oszlop előbbre került, rövidebbnek hat az orrész. Emellett a vonalvezetést az emelkedő övvonallal igyekeztek dinamikusabbá tenni, tehát a hátsó oldalablakok elég kicsik lettek, mint ahogy a hátsó ablak is. A szélesebb karosszéria miatt kicsit zömökebb, erőteljesebb lett az autó megjelenése. A Wagon változat a kombik között inkább a szebbek közé tartozik, szép a vonalvezetése, és ezen túl pedig minden praktikum elmondható róla, ami a kombikra általában jellemző.

Mindez a gyakorlatban elsősorban azt jelenti, hogy az alapból sem kicsi, 543 literes csomagtér az ülések döntésével 1690 literre növelhető. A négyajtós is korrekt méretű rakteret kapott, 509 liternyit. Mivel a tengelytáv nem változott, ezért az autóban a helykínálat a korábbi generációéhoz hasonló. Bár ebben a kategóriában már akadnak különleges, izgalmas belterű autók, az Avensis éppen nem tartozik közéjük. Japánosan korrekt benne minden, átlagos anyagválasztással, szokványos műszerekkel, tipikus középkonzol-funkciókkal. Ám sehol nem látni egy extravagáns formai elemet, egy érdekesen ívelt alkatrészt. Minden bizonnyal van olyan vásárlói réteg, ami pont ezt a konzervatívan minőségi belteret részesíti előnyben. Az ülések kényelmesek, de elöl azért jobb hosszú távon utazni, mint hátul.

A motorok terén a Toyota újdonságként az Optimal Drive rendszert jelentette be, ami állítólag nagyobb teljesítményt ad le, kisebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett. A benzines motorok közül a kisebb, 1.6 literes 132 lóerős, ami megfelelőnek tűnik a nagyjából 1,4 tonna tömegű autó mozgatásához. A roppant alacsony légellenállási tényezőjű limuzint képes 10,4 másodperc alatt százig gyorsítani, kombinált fogyasztása 6,5 liter, és hatfokozatú manuális váltót kaphat. Az 1.8 literes motornál választható egy hét sebességes automata váltó is a manuális helyett, míg a motor teljesítménye 147 lóerő, fogyasztása pedig szinte azonos a kisebb motoréval.

A dízelmotorok közül a kisebb 2.0 literes, 126 lóerős, csúcsnyomatéka 310 Nm. A gyári adatok szerint ezzel a motorral kevéssel 10 másodperc alatt marad a gyorsulás, míg fogyasztása városi üzemmódban is alig 6,6 liter a gyári adatok szerint. A 2.2-es, 177 lóerős dízel szintén kifejezetten gazdaságos, ám dinamikusabb. Mégis, alapvetően nem számít sportos viselkedésűnek az Avensis egyik változata sem, igazi vezetési élményről nem nagyon lehet beszélni, viszont aki kényelmes, csendes, megbízható autóban gondolkodik, nem is fogja hiányolni az aszfaltszaggatás élményét.

Az öt csillagos EuroNCAP teszteredménnyel büszkélkedő Avensis valamennyi felszereltségi szinten megkapja a teljes vezetési elektronikai palettát, a TRC-t, a VSC+ járműstabilitás-vezérlőt, az összes légzsákot, az aktív fejtámlákat. Ám a legolcsóbb, alapszintű verzió csak manuális klímát kap, az ablakemelő csak elöl elektromos, nincs benne telefonkihangosító sem. Ez a felszereltség csak a kisebb motorokkal választható. A következő Sol fokozatnál már jár a kétzónás automata klíma és néhány egyéb kiegészítő. Az Executive és a Premium a két következő szint, de még az utóbbinál is csak opcionálisan rendelhető például a tolatókamera vagy a színes érintőképernyő.

A kategóriájában szerényebben felszerelt, induló szintű Toyota Avensis bőven több, mint öt millió forintos árával nem mondható olcsónak. Ha jobb motorral és több extrával felszerelt verzióban gondolkodik a vásárló, akkor pedig még több millió forinttal nőhet az Avensis ára. Ebben a tekintetben tehát nem számít jobbnak versenytársainál az autó, nem mondható izgalmasabbnak sem, ám a hagyományosan elismert Toyota megbízhatóság javíthat a megítélésén.

Piaci bevezetés: 2009
Motorválaszték: 1.6, 1.8 literes benzines illetve 2.0, 2.2 dízel

 


Toyota Avensis
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon