Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/kisgepek-a-nagyvilagbol/8-erdekessegek/626-nem-csak-a-huszeveseke-a-volan

Nem csak a húszéveseké a volán?

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

@bgeri @Zephyr_HU Jah! Beteszel egy Wunderbaum-t és kész. Lehetőleg új autó illat legyen ;)

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/fjPQOAG1ed

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról | Autó https://t.co/Fp4Cr8h1Lo

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/r68PttxT4e – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Tetszett egy videó (@YouTube): https://t.co/RHpGoAC8SB – SEE MTA V3 Új autó bemutatás / labdák keresése

Legördült az első dual motoros Model 3 a Tesla új gyártósoráról https://t.co/yNdKKLadRA

257-269 között lesz sorsdöntő 12 kör! Akkor Buemi új gumikkal üldözheti majd a 3 stintes kopott gumis Kobayashit az… https://t.co/N0Ns8bQQN5

Ez már maga az aranykor! Egy olcsóbb új autó árát alig száz év alatt össze lehet spórolni, és egy lakáshoz is csak… https://t.co/RTONXQ8pTO

Szerényen nőtt a forgalomba helyezett új autók száma májusban az EU-ban https://t.co/rzAKEcu62p

Ironikus: a Teslában leplezték le az új Toyotát. https://t.co/5wvrYYzuIk

Megújul a Suzuki Vitara. Jövő héten kezdődik az új "köteg" gyártása nálunk. Kb másfél, két hónap múlva kapható les… https://t.co/cJYzLqQyh2

#EXTRAVIDEÓ A szabályosan közlekedő autó sofőrje alig tudta elkerülni a frontális ütközést. Híradónak azt mondta, a… https://t.co/I4p2U4rHlX

Egy héten belül jön az új S60, akár Polestar kivitelben is. https://t.co/OdK4Mx1EeY

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában https://t.co/dAFXCYc8HU

Nyomkövetőt kap minden új autó Kínában #kína #rfid #rendőrállam https://t.co/gHxxtvCjwB https://t.co/jXy1QuDfrv

Azt is megtudhatod belőle, hogyan ejtik az új Taycan nevét. https://t.co/i2XM27SNva

603 lóerős az új Rapide AMR. https://t.co/TbsE70LIKq

Nem egészen olyan lesz, mint amilyenre számítottál. https://t.co/O8MikCOtMo

@boldizar96 @zsazsis Ennél parább az amikor a másik oldalban új és sima a burkolat, és minor mind a négy kerék átér… https://t.co/1G2iozskIW

Aggasztó előjel egy új autó esetében. https://t.co/UMxMRWnWlU

Feltűnő a hasonlóság. https://t.co/2UrVziMcvB

Már vezetni is lehetett a 600 lóerős Mission E Cross Turismót. https://t.co/i5g5SZH3Hd

Hétköznap 5000-7000 autó közlekedik az Új Bácsai úton. A forgalom növekedésével egyre több sofőr feszegeti a sebess… https://t.co/51F6QMmXqa

@kunos3242 Amugy amikor új horizon jön mindig olyan durva, hogy egy két perces trailerrel lealáznak mindent, amit a… https://t.co/aAyGAU5sAn

Ha éppen unod a háttérképed, van egy új tippünk. https://t.co/NzfRyq1lTy

Keresés

Nem csak a húszéveseké a volán?
2010. január 21. csütörtök, 11:01

oldman_1Bolygónk lakossága rohamosan öregszik és a folyamatnak bizony furcsa „mellékhatásai” is vannak. Gondolták volna például, hogy 20 éven belül megduplázódik a 80 évesnél idősebb férfi sofőrök száma? Vagy azt, hogy a 70 év feletti női vezetőké megháromszorozódik? Vajon jelentenek ezek a tendenciák bármilyen veszélyt a többi közlekedőre? A brit Institute of Advanced Motorists átfogó kutatása cáfolni látszik ezt a feltételezést, sőt a statisztikákból az derül ki, hogy a 70 évesnél idősebb korosztály éppenséggel biztonságosabban és körültekintőbben vezet, mint például a tinédzserek. A 70 évesnél idősebb vezetők mindössze a vizsgált személyek 8 százalékát tették ki és mintegy 4 százalékuk okozott személyi sérüléssel is járó balesetet. A 20 éven aluliak körében – akik egyébként a vizsgált személyek 15 százalékát jelentik ebben az esetben – ez az arány elérte a 34 százalékot.

oldcrash_1 oldcrash_2
Az IAM mérései

Az idős sofőrök esetében tapasztalható fizikai, illetve szellemi leépülés lehet az oka annak, hogy ezek az emberek általában olyan balesetek részesei, amelyek megfelelő reakcióidővel és egészséges reflexekkel elkerülhetők lettek volna. Sajnos egy közlekedési baleset során az idős emberek sokkal inkább ki vannak téve a sérüléseknek. A statisztikák azt mutatják, hogy gyengébb fizikumuknak köszönhetően a 70 évnél idősebb sérültek akár ötször nagyobb eséllyel vesztik életüket egy-egy balesetben, mint a fiatalabbak. Ettől függetlenül még mindig nem sikerült meghatározni azt a konkrét korhatárt, amelyen túl a vizsgált személy reflexei és fizikai állapota már nem teszi lehetővé a gépjárművezetést. Ezt embere válogatja és csak alapos, rendszeres szűrővizsgálatokkal lehet megállapítani.

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy az idősek sokkal jobban rá vannak szorulva az autójukra, amely adott esetben a mozgás szabadságát is jelentheti számukra, így gyakrabban is használják, mint a fiatalabbak. A felmérés szerint a hetvenéves korosztály tagjai sokkal többet vezetnek, mint mondjuk a tinédzserek, vagy a huszonéves korosztály. A vizsgálatot végző kutatócsoport az eredmények ismeretében határozottan ellenzi, hogy hatóságilag korlátozzák az idős emberek autóvezetéshez való jogát. Sokkal célravezetőbbnek tartanák, ha továbbképzések, oktatókampányok keretében hívnák fel a figyelmüket az öregedés jelentette veszélyekre és a rendszeres szűrővizsgálatok fontosságát is hangsúlyozzák.

Ha magyar szemmel vizsgáljuk meg a kérdést, akkor szerintem hasonló eredményre jutunk, hiszen alapvetően nálunk sem az idős sofőrök, hanem az eszeveszett tempóban száguldozók, illetve a KRESZ-t csak hírből ismerők jelentik a legnagyobb veszélyt a többi közlekedőre. Az idős emberek általában azért válnak az ilyen témájú fórumok céltábláivá, mert annak ellenére, hogy a statisztikák szerint ritkábban okoznak balesetet, általában valami elképesztően kirívó, felejthetetlen teljesítménnyel okoznak felejthetetlen pillanatokat a fiatalabbak számára.


 

Hozzászólások (3 db)
A Déli-sarkra eljutni önmagában is hatalmas tel­je­sít­mény, tenni mindezt egy rekordkísérlet keretein belül, speciálisan erre a célra felkészített...

Tovább »
Gondolom azzal minden férfitársam egyetért velem, hogy dudákból sohasem elég. Ám még mielőtt valaki hímsovinisztának titulálna előrebocsátanám,...

Tovább »
Komolyan mondom, előbb-utóbb eljutunk odáig, hogy nehéz lesz különbséget tenni az emberek, illetve járműveik között. Itt van például Takara Tomy...

Tovább »
Ha abból indulunk ki, hogy egy texasi mérnök fejébe vette, környezetkímélő autót farag SL 600-as Mercijéből, akkor feltétlenül. Bernie Towns nem kisebb...

Tovább »
Eseménynaptár
2011. ápr. 22 - ápr. 24.
Alpok-Adria Bajnokság
 
2011. ápr. 23.
II. Tavaszi Autóstalálkozó És Hangnyomásverseny