Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/10002-r-re-vartunk-volvo-v40-r-design-teszt.html

R-re vártunk – Volvo V40 R-design teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

🎙| #Sebastian_Vettel.: [ 3.rész] “Még nem veszek részt a Racing Pointban, és nem veszek részt az új autó megtervezé… https://t.co/JCUpETxLQ2

RT @MagyarNemzetOn: Így néz ki, amikor az űrkutatási hivatal fejleszt autót https://t.co/DNnwGxYWvh Ha 12 millió elköltéséről van szó, a lé…

Imádom az M5-ösön a tipikus kamionost, aki látja, hogy jön egy előző kocsisor 130-cal, de ő azért is kivág 87-tel… https://t.co/PaqGA9B18Z

Így néz ki, amikor az űrkutatási hivatal fejleszt autót https://t.co/DNnwGxYWvh Ha 12 millió elköltéséről van szó,… https://t.co/XhofTKm0Ft

@realsimonsays @EurosportHU Azért valamilyen szinten ez is olyan, mint az F1-es szabályalkotás. Papíron meghatározz… https://t.co/s2FepASzNI

Repülő autót teszteltek Törökországban. A gyártó szerint néhány év múlva bárki használhatja majd, az utak fölött re… https://t.co/QZ4zwpNSsx

@dggfthr Ha azok az autók max 6-7 évesek akkor jogos a kérdés... Még ilyenkor érdemes a rendszámtáblára is rá nézn… https://t.co/6bEzhMn2je

Arról mit gondoltok hogy meddig lehet növelni, hány indulót tud befogadni a verseny? Ha lesznek új indulók a Hyperc… https://t.co/lmpWDwzgpq

Szerinted is klasszikus stílusú, de modernül dögös lesz az új Nissan Z Proto? #Autó #Nissan #FérfiMagazin… https://t.co/REhejJ4vha

apám: “lenézem a női vezetőket” kategória, új csilivili mindenholkamerásgombosdigitális autó tulaja also apám: lefu… https://t.co/Y6Vl3OEo4i

Egyszerre 64 autó köthető rá a Fiat új V2G rendszerére, de ez még csak a kezdet. https://t.co/rg762VvPAQ

@vecseid14 @calibana @Orsi_minor Igen, 2016 január 1-től már mentes, én még az előző állapotot ismertem. De akkor i… https://t.co/Z7MoIcCPwg

Keresés
2013. augusztus 27.
keresés



R-re vártunk – Volvo V40 R-design teszt
2013. augusztus 24. 06:57 - B. K.

A Volvo valahogy más, mint a többi prémiummárka. Egy Volvo ritkán bántja az ember szemét, sokkal kevesebb negatív sztereotípia tapad hozzá mint például egyes német riválisaihoz.

volvor 2

Valahogy úgy szokták mondani, hogy aki Volvot vesz, az általában már egy megállapodott ember, aki túl van a lázadó korszakon, de mégsem akar beállni a sorba. Aki szereti, és meg is engedheti magának a luxust, de azt nem mutogatni akarja, hanem használni.

Igen ám, de így az autóvásárlók egy rész eleve kiesett a potentáltak közül, márpedig egyre több a jómódú fiatal, aki megengedheti magának, hogy drága új autót vásároljon. Most ne menjünk bele a hazai viszonylatokba, nekem sincs egyetlen 30 körüli (de negyven körüli sem) ismerősöm, aki az utóbbi időben (vagy valaha) új autót vett volna magának. A ritka kivétel még a nagy válság-bomba előtt vetemedett ilyenre, azóta is nyögik az egyébként valóban prémium-árba kerülő, a valóságban újonnan is 3 millió körüli verda hitelét.

volvor 8

Ennek ellenére állítólag vannak olyanok, akik az élet naposabb oldalán lubickolnak, és akik eddig még gondolatban sem igen költöttek pénzt a Volvo szalonokba. Ezt ismerték fel évekkel ezelőtt – akkor még – a svédek, és elkezdték fiatalosítani flottájukat.

A V40 ennek a filozófiának a gyermeke, a nálunk járt R-Design kivitel pedig talán a csúcsa: ez már egy olyan autó, amin megakad a haverok/csajok szeme, de mégiscsak egy Volvo, igencsak kellemes képviselője a még éppen józan luxusnak.


Különösen ebben az óceánkék vagy milyen színben, ami mindenkit levett a lábáról, tesztautó ritkán okoz ekkora sikert, mint mostani alanyunk. Nem is csoda, valahogy az emberfia már messziről rácsodálkozik, és ahogy közeledik, úgy feledkezik bele a részletekbe.


volvor 19


A V40 R-Design egy igazi dizájnbomba, hamisítatlan IKEA stílusban, és ez még akkor is igaz, ha bizonyos szögből - egészen pontosan szemből -, engem erősen emlékeztet az előző generációs, lárvaarcú Leonra. Ha kicsit a króm keretek mögé nézünk, akkor oldalról is inkább letisztult, mintsem különleges a V40, legszívesebben a fara felől közelítettem meg – itt teljes az összhang. Az egyedi lámpák, a két oldalon kivezetett krómozott kipufogók nagyon karakteres hátsót szabnak az autónak.

Ezek után nem meglepő, hogy az ajtókat feltárva folytatódik az IKEA látogatás: formatervezett bőrkanapék és belső design mindenütt, üdítő bizonyítéka annak, hogy a globalizálódó autóiparban igenis lehet, és kell is egyedi belsőt készíteni.

A belső egyébként nem sok mindenben tér el a többi Volvotól, azzal eddig sem volt baj, sőt, a letisztult formatervezés gyaníthatóan korosztályoktól függetlenül vonzó, aki pedig inkább a rusztikusság híve, az úgyis a veteránpiacon nézelődik. A R-Design odabenn az ülésekbe varrt logókon kívül a fém pedálokban érhető tetten, a többi cucc más Volvokból már ismert.

Az ergonómia persze példás, a színes, teljesen digitális műszerfal pedig talán túlzottan is informatív, de szerencsére nagyon könnyen leolvasható nappal és éjjel is. A tesztautó vastagon teli volt gyömöszölve okosságokkal, ráadásul magyar nyelven (is) kommunikál, így hosszú ideig olvasgathatunk a menüjébe a gazdaságos tippekről, a beépített biztonsági- és kényelmi extrákról a fedélzeti számítógépen keresztül.

volvor 23

A tanulmányozás egyébként az előfeltétele annak, hogy személyre tudjuk szabni az R-Design V40-et, a teszthét során nem értem a végére a lehetőségeknek. A holttér-figyelőtől kezdve hárombetűs rendszerek tömkelege vigyáz ránk, ha kicsit bóbiskolni kezdenénk, figyelmeztet minket, ha index nélkül lépjük át nagyobb sebességnél a záróvonalat, finoman korrigálva szól ránk. Utóbbi nekem egyébként nagyon nem jött be, kihalt útszakaszokon a kátyúkat kerülgetve kifejezetten idegesítő volt az állandó korrigálás, ki is iktattam végül – ez azonban nem a V40 hibájának róható fel. (Nagyon nagy tisztelettel ajánlom a nemrég kinevezett útbiztosok figyelmébe e szerkezetet, de tényleg).

A kátyúk a futóműnek sem ízlenek, igaz, a nem túl peres abroncsokkal szerelt tesztautó meglepően finoman lépdelt át többségükön, de a príma 1,6-os turbós benzinmotort hazai utakon gyakorlatilag még legális tempóval is olykor életveszélyes kipróbálni. Hát még afölött…

Pedig a T3-as névre keresztelt erőforrás egyáltalán nem a kínálat csúcsa, de a 150 lóerejét olyan tüzesen adja le, hogy így is nagyon sportosnak tűnik, rengeteg tartalékkal, csábít arra, hogy oda-oda lépjen az ember a jobb oldali pedálra. Ennek persze ára van, mi 9 liter körüli fogyasztást mértünk, de a fedélzeti számítógép tanulsága szerint az előttünk tesztelők együttesen is 8,6 literrel jártak el száz kilométerenként. Érdekes, mert országúton, nyugodtan autózgatva 6 liter körüli értékkel is el lehet járni – de könyörgöm, ki az, aki legalább időnként nem szúr oda egy picit?!

volvor 1

A jó hír a leendő vevőknek az, hogy ezt az autót nem kell azonnal lecserélni, ha gazdag szingliből egyre szegényedő házasemberek leszünk, mivel nagyjából 185 centis magasságig (a panoráma üvegtető elvesz pár centit, és sajnos nem nyitható) négy embernek kifejezetten kényelmes a V40, amely megőrizte praktikusságát, a rengeteg pakolóhelyet mindenütt. A csomagtartó is bőven hozza az átlagot, sajnos az ár már más tészta: a prémium minőséget Volvóéknál is meg kell fizetni, de valahogy gondolatbeli milliomosként úgy érzem, könnyebben hagynám magam megfejni egy Volvo kereskedésben, mint a konkurenseknél.

 
 





Adatok:

Volvo V40 R-design T3

Ajtók száma: 5
Ülések száma: 5
Hivatalos márkakereskedői listaár 2013-ban: 11 190 000
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1596 cm3
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 150 LE (110 kW)
@ 5700 1/min
Forgatónyomaték (max): 240 Nm
1600 1/min
Üzemanyag típusa: benzin
Erőátvitel
Módja: fronthajtás
Váltómű működése: manuális
Fokozatok száma: 6
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11 sec
Végsebesség: 200 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Vegyes gyári: 5,3 liter/100 km
Tesztfogyasztás: 8,9 liter/100 km
Szén-dioxid kibocsátás 124 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4369 mm
Szélesség (tükrök nélkül): 1802 mm
Magasság: 1445 mm
Tengelytáv: 2646 mm
Saját tömeg: 1399 kg
Megengedett össztömeg: 1910 kg
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 335 liter
Maximális méret: 1032 liter

 

                   

 


R-re vártunk – Volvo V40 R-design teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon