Bejelentkezés
AUTOSTAT.HU

AUTÓ
STAT

új autó

Info

AUTOSTAT.HU
/tesztek-bemutatok/9917-valsag-bmw-bmw-114i-teszt.html

Válság-BMW - BMW 114i teszt

Az új autók és az új autókhoz kapcsolódó termékek, szolgáltatások piacáról megbízható, hiteles, friss adatokat/információkat kívánunk rendszerezett formában bemutatni.

Legújabb twittek

Keresés
2013. augusztus 13.
keresés



Válság-BMW - BMW 114i teszt
2013. augusztus 11. 06:15 - Godina Péter

Amíg nem vezettem, csak röhögtem rajta. Új BMW 5,7 milláért? Na, ne szórakozzanak már. Ennyi pénzért normális BMW-t csak használtan lehet kapni. 114i? Mi van? Kinek kell egy lebutított 102 lóerős csúcskompakt? Senkinek. Ne legyenek illúzióink, nem is fognak belőle sokat eladni. Egyszerűen csak megcsinálták, mert jól mutat az olcsósága a reklámokban. De tudják mit? Jó. Sőt elárulom jobb volt vezetni, mint az xDrive-os 120d-t – ami dupla annyiba került –, mint a belépő kis fapadost.

bmw 114 01

A 120d-ből rögtön ültem is át a legkisebb és legolcsóbb 114i-be. Sajnálni nem kell, mert három hétig csak BMW-kkel jártam. Pofoz az élet, na. A 120d-hez képest mindössze, annyi a különbség – a motoron kívül -, hogy ez fehér, háromajtós és nincsenek benne a feláras xenon lámpák. Amik nagyon hiányoznak, annyit dob a külsején. Cserébe szépek a keret nélküli ablakok és a feláras felnik (296 600 forint). A belső térben sincs sok változás. Az importőr előszerettel pipálja ki a Sport Line csomagot (626 000 forint), így természetesen itt is benne van az autóban. Ami még fel tudja dobni az utasteret, azok az alumínium belső díszítőelemek. Természetesen ez is feláras (62 600 forint), de itt ez most nem jelentős tétel. Az első ajtók hatalmasak, így a B-oszlop eléggé hátra került. Így a bejutás ebben a háromajtósba sem lesz fejedelmi.

bmw 114 02

Nem 1,4-es, hanem 1,6-os, amit a PSA-val közösen fejlesztettek. Többek között megtalálható a Citroen DS3-ban is, de a nagyobb 118i-t is ez a motor hajtja. Előbbiben akár 156, utóbbiban 170 lóerőt mozgósítva. Szóval a felsőbb utasítás, valahogy így szólhatott: Butítsátok le, mert kell egy fapados verzió is! És megtették. Olcsóbb megoldás ezt tenni, mint kifejleszteni egy új szívómotort hozzá. BMW mércével mérve méltatlanul gyorsul, de a finom járáskultúrája, az alacsony fordulaton is jól produkáló nyomatéka abszolút vállalható. Nem lehet vele száguldozni, mert egyszerűen nincs ősrobbanás. Körülbelül 4500-ig húz, mint egy szívó benzines, ott bekapcsol a turbó, aztán nem történik semmi. Várná az ember, hogy előjöjjön még egy kis rejtett tartalék, de mintha elszállna, a viagra hatása úgy lohad le, ebben az esetben a teljesítmény.

bmw 114 03

Viszont ha már kellő lendületünk van, akkor élvezetesen lehet vele falni a kanyarokat. De csak akkor. Ugyanis egy országúton tönymörgő Fabia kihozta belőlem az állatot. Kilencven helyett ötvennel szerencsétlenkedett előttem, én meg a kíváncsiságtól is túlfűtve belemásztam a seggébe. Mégiscsak presztízsmárka. Az asszony úgy sem ült mellettem, hogy leordítsa a fejem, ezért elkezdtünk egy kis kard ki kard futamot rendezni, amiben csúnyán lebőgtem. El nem vertek, de megelőzni nem tudtam volna őket, hiába ültek benne négyen. Hát igen. A 11,2-es százas sprint, lassabb, mint az új Dacia Sanderóé, a 900 köbcentis motorral. Persze sok értelme nincs ennek az összehasonlításnak, mert ha már elértük a kellő sebességet, akkor érezni, hogy ez a blokkból mennyivel több erőt is ki lehetne sajtolni, és mennyire jó is vezetni. Kellemes a hangja és szuperkultúrált a motorja, jó futómű és nagyon jól adagolható fékek. Akkora felüdülés volt átülni, a dízel után ebbe. Zéró vibráció, selymes alapjárat.

bmw 114 04

Egy szó, mint száz az 5,7 milliós ár nem nagyon tartható. Amik még mindenképpen kellenek szerintem, hogy egy jól használható kis kompaktunk legyen:

- metálfényezés 217 500 (mentségére mindenütt feláras tétel)
- tolatóradar 148 300
- első xenon lámpák 309 700 (rengeteget dob az autón, és remekül világít)
- tempomat 151 200
- riasztóberendezés 158 200
- Sport Line, vagy Urban Line csomag 626 000
- típusfelirat elhagyása 0

Így 7,3 milláért lehet miénk, egy mindennapokban jól használható, háromajtós Bimmer. A tesztautó 8,26 milliós árából azért bőven lehet faragni, ha meg lejár a gyári garancia, akkor nyugodtan lehet még a paripák számát növelni, egy kis szoftveres beavatkozással.


Ha kétszer húzod meg a bal térded alatt lévő motorháznyitó kallantyút, akkor nem kell bajlódnod, a hűtőrács feletti pöcökkel, hanem, akár egy újjal is fel tudod nyitni a géptetőt.


Jó vezetni, de azt senki ne higgye, hogy hatmillió alatt kaphat, egy jól felszerelt BMW-t. Ha ennyi pénze van valakinek új autóra, az egyrészt piszok jól áll, másrészt nézzen, magának mondjuk egy új Civicet, Golfot, vagy Focust. Ezek már nagyon jól fel lesznek szerelve ennyi pénzért. Ha van még rejtett tartalék a pénztárcájában, akkor pedig úgy sem a 114i-re fog esni a választás.

 
 



Adatok:

BMW 114i

Méret kategória: kompakt
Ajtók száma: 3
Ülések száma: 5
Hivatalos márkakereskedői listaár 2013-ban: 5 721 000 Ft-tól
Motor
Hengerűrtartalom (cm3): 1598 cm3
Hengerek száma: 4
Szelepek száma: 16
Hengerek elrendezése: soros
Teljesítmény (max): 102 LE (75 kW)
@ 4000 1/min
Forgatónyomaték (max): 180 Nm
@ 1100 1/min
Üzemanyag típusa: benzin
Erőátvitel
Módja: hátsókerék meghajtás
Váltómű működése: manuális
Fokozatok száma: 6
Menetteljesítmények
Gyorsulás (0-100 km/h): 11,2 sec
Végsebesség: 195 km/h
Fogyasztási adatok (gyári)
Város: 7,2 liter/100 km
Országút: 4,8 liter/100 km
Vegyes: 5,7 liter/100 km
Teszt: 7,1 liter/100 km
Üzemanyagtartály: 52 liter
Szén-dioxid kibocsátás 132 g/km
EU kibocsátási norma: Euro V.
Méretek
Hosszúság: 4324 mm
Szélesség: 1984 mm
Magasság: 1421 mm
Tengelytáv: 2690 mm
Csomagtér méretei
Alapállapotban: 360 liter
Lehajtott hátsó ülésekkel: 1200 liter

 

                 


Válság-BMW - BMW 114i teszt
 
Újautó-kereső
Részletes keresés
Márka:
Modell:
Üzemanyag:
Kategória jellege:
Karosszéria:
Listaár: -

Alkupon: jó alku - sok kupon